Brev:
Mad i stykker
21. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Mad i stykker
Hej Helen,
Min datter får på nuværende tidspunkt grød til morgenmad, rugbrødshapser til frokost + frikadelle/avokado/laks/æg og til aftensmad får hun grøntsagsmos og så noget kød/fisk og sovs fra vores mad. Derudover får hun altid noget i hånden og til aften er det f.eks. kogte gulerødder og broccoli, som hun sidder og spiser af. I mellem måltiderne er der selvfølgelig hendes mellemmåltider som kan bestå af frugtmos, blåbær, ostetern, frugt i stykker eller hvad jeg lige kan finde på.
Mit spørgsmål går på at maden jo skal bestå mere og mere af mad i stykker. Det går også fint til frokost med rugbrødshapsere og diverse ved siden af samt til mellemmåltider. Hun ynder generelt selv at spise det hele, såsnart det er i stykker, så det er skønt. Men jeg synes det er sværere med mad i stykker til aftensmad. Hun får jo noget i hånden der er kogt som hun spiser af, men hun skal vel generelt spise mad i stykker, så der er en overgang fra hun spiser grøntsagsmos til hun kun spiser vores mad blot skåret i stykker.
Har du nogle gode tips til hvordan man kan gøre det, så det ikke kun bliver kartofler skåret i stykker, som jo ligner grøntsagsmosen meget i smag? Du skriver også at man kan give dem pastaskruer. Har du andre gode forslag?
Jeg ser frem til at læse dit svar.
Venlig Hilsen
Mor